Pri Časorisu verjamemo, da je medijska pismenost vseživljenjska veščina, ki iz dneva v dan postaja pomembnejša.
V sodelovanju s kulturnim ministrstvom smo, z namenom ozaveščanja o pomenu medijske pismenosti, pripravili delavnice, s katerimi smo vstopali v osnovne in srednje šole po celi državi.
Delavnice so vključevale pogovore o lažnih novicah in o njihovem prepoznavanju.
Pri tem so otroci aktivno sodelovali. Spoznavali so orodja za preverjanje novic in se urili v njihovi uporabi. Preverjali so verodostojnost informacij ter pristnost fotografij in videoposnetkov.
Tako so postopoma iskali vire verodostojnih informacij, ki jim lahko zaupajo.
Tako je na delavnicah sodelovalo 546 učencev in dijakov.
Pri urah so sodelovali tudi učitelji. Tisti najbolj zavzeti so postali Časorisovi mentorji medijske pismenosti in bodo zato v prihodnje imeli pomembno vlogo pri vzpostavljanju zaupanja v verodostojne medije.
Njihove povratne informacije so bile vzpodbudne.
Danes sem v 3. d naredila kratko evalvacijo o delavnicah, ki ste jih izvedli prejšnji teden. Dijaki so izvedbo zelo pohvalili. Vsebina je bila zanimiva in uporabna. Veliko stvari niso poznali, a ste jih razložili in poglobili. Všeč jim je bilo, da so lahko z vami delili osebne izkušnje in vedno izražali tudi lastno mnenje.
Posebej so pohvalili Vas in dodali, da se »vidi, da ste novinarka«. Cenijo, da jim predavajo strokovnjaki. Z vikanjem ste jih presenetili, ampak so se počutili bolj odrasle in odgovorne. Povedali so mi, da od prejšnjega četrtka naprej sumljive novice na TikToku preverijo. Tudi v mojem imenu hvala za izvedbo, ki bo dijakom pomagala pri orientaciji v poplavi takšnih in drugačnih informacij.
Metka Kolenc, Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina
Projekt je bil izpeljan po načrtih, odziv otrok v razredih pa razveseljiv.
***
Projekt »Informiran učitelj, informiran otrok: spodbudimo moč naslednje generacije« sofinancira Ministrstvo za kulturo RS v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2023 – JPR-MP-23. Vsebina ne predstavlja stališč Ministrstva za kulturo RS.