Kako prepričati najširšo javnost, da je pretirano jemanje antibiotikov škodljivo? Morda z gledališko igro?
Kako navdušiti otroke, da skupaj s starši raziskujejo gozd in naravo? Kaj če bi poskusili s potujočim naravoslovnim nahrbtnikom ali tako, da se gozd spremeni v učilnico na prostem?
Kako doseči, da bolj pazimo na porabo pitne vode? Recimo z razstavo?
Projekt MULTIPLIERS, ki ga financira Evropska unija, pomaga učencem v šestih evropskih državah, da postanejo boljši naravoslovni misleci, učenci in komunikatorji.
Partnerji si pomagajo z zabavnimi, praktičnimi dejavnostmi, kot so pouk na prostem, pogovori z znanstveniki in izvajanje eksperimentov, da bi učencem pomagali bolje razumeti povezavo med znanostjo, delom raziskovalcev in vprašanji iz resničnega sveta.
Uči jih tudi, kako jasno razložiti zapletene naravoslovne zamisli.
Ko s starši in drugimi delijo, kar so se naučili, krepijo svoje razumevanje in obenem tudi drugim pomagajo razumeti zapletena vprašanja.
Znanost je eden od stebrov sodobne družbe in je kot taka globoko prepletena z družbenimi in okoljskimi izzivi, kot so podnebne spremembe in izguba biotske raznovrstnosti.
V šolah pa je učencem pogosto predstavljeno na abstrakten način, brez praktičnega konteksta. Da bi bila znanost bolj otipljiva in privlačna, projekt MULTIPLIERS Horizon 2020 vzpostavlja nove odprte znanstvene skupnosti (OSC), ki širijo možnosti za znanstveno učenje v sodelovanju s šolami, univerzami, ponudniki neformalnega izobraževanja, muzeji, lokalnimi združenji, industrijo, civilno družbo, oblikovalci politik in mediji v šestih evropskih državah.
V Časorisu v projektu sodelujemo kot pridruženi partnerji. Pomagamo, da ideje in izkušnje projekta dosežejo čim več slovenskih osnovnošolcev.
Ustanoviteljica Zavoda Časoris in odgovorna urednica spletnega časopisa za otroke Časoris dr. Sonja Merljak Zdovc pa je kot članica posvetovalnega odbora projekta nastopila kot plenarna predavateljica na zaključni konferenci projekta aprila v Ljubljani zbranim partnerjem predstavila, kako v Časorisu prispevamo k večji medijski pismenosti otrok.