Na OŠ Cvetka Golarja v Škofji Loki smo za učitelje izpeljali delavnico Medijska pismenost ali zakaj je kdaj dobro reči: »Nimam pojma!«. Potekala je v sklopu Tedna globalnega učenja (TGU).
Na delavnici smo raziskali, kaj je medijska pismenost, kako prepoznavati lažne novice in zakaj je to pomembno, pri čemer smo predstavili tudi grožnje, ki jih dezinformacije predstavljajo otrokom in demokraciji.
Izpostavili smo pomen preverjanja virov in uporabe orodij, ki pomagajo pri ločevanju resničnih informacij od lažnih, obravnavali smo delovanje algoritmov ter pomen zaupanja vrednih virov.
S pomočjo gradiv iz Časorisove škatle z orodji smo predstavili učna gradiva, ki jih učitelji lahko vključijo v pouk. Spoznali so plakate, igre in video vsebine ter učne priprave, ki jih je po preskusu v praksi 100 učiteljev ocenilo kot učinkovite.
Poučevanje medijske pismenosti je proces brez preproste formule.
Učiteje spodbujamo k uporabi Časorisa pri pouku, saj s tem otroke navajajo na redno uporabo verodostojnih medijev.
S skupnimi močmi lahko gradimo odpornost proti dezinformacijam in zaščitimo demokratične vrednote. Pomembno je razvijati sodelovanje vseh – učiteljev, staršev, novinarjev in družbe kot celote.
Izvedbo delavnice omogoča projekt Z globalnim učenjem do globalnih ciljev II, ki ga izvaja SLOGA, platforma nevladnih organizacij za razvoj, globalno učenje in humanitarno pomoč. Sofinancira ga Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve. Vsebina ne predstavlja stališč Vlade Republike Slovenije.