O nas

Smo ekipa navdušenih novinark, ki je začela izdajati Časoris, mednarodno nagrajeni brezplačni spletni časopis za otroke.

Sčasoma smo ugotovile, da ga moramo dopolniti še z delavnicami, seminarji in različnimi učnimi gradivi, kot je video na desni, saj smo želele krepiti medijsko pismenost in spodbujati kritično razmišljanje.

Z verodostojnimi novicami tako sedaj navdihujemo otroke in vzgajamo državljane.

Veverica velikanka. Vir: Kaja in Neja odkrivata veverice velikanke/YouTube

Zelo pomembno je, da otroci znajo prepoznati lažne novice; da vedo, kje lahko preverijo informacije, na katere naletijo; da se vprašajo, kdo jim je nekaj povedal in zakaj, pa tudi kako bi lahko to preverili.

Dr. Sonja Merljak Zdovc

Dr. Sonja Merljak Zdovc

Dr. Sonja Merljak Zdovc

Ustanoviteljica, direktorica in odgovorna urednica

Sandra Hanžič

Sandra Hanžič

Namestnica odgovorne urednice

Saša Petejan

Saša Petejan

Vodja projektov, novinarka

Mateja Čelan

Mateja Čelan

Novinarka

Urška Stropnik Šonc

Urška Stropnik Šonc

Ilustratorka

Rebecca Svetina

Rebecca Svetina

Prevajalka in grafična oblikovalka

Nataša Kotar Vovk

Nataša Kotar Vovk

Strokovna sodelavka za razvoj projektov in pridobivanje sredstev

Kdo smo?

Izdajatelj portala: Časoris, zavod za informiranje in izobraževanje, s sedežem v Ljubljani.

Predsednica sveta zavodaDarja Groznik, urednica na Radiu Slovenija in predsednica ZPMS

Direktoricadr. Sonja Merljak Zdovc

Članica strokovnega sveta: Barbara Verdnik (2023-2024); Romana Dobnikar Šeruga (2024 -).

Pišete nam lahko na naslov:

urednistvo@casoris.si

Poslanstvo

Navdihujemo otroke, vzgajamo državljane.

Vizija

Želimo, da se otroci naučijo prepoznavati pomen verodostojnih medijev in da se tako kot generacije pred njimi navadijo spremljati novice, ki jim lahko zaupajo.

Današnji otroci odraščajo v svetu, kjer informacije pridobivajo na družbenih omrežjih in platformah, kot so TikTok, Instagram, Snapchat in YouTube. Obenem zaradi razvoja tehnologije in spremenjenih navad ne vidijo več staršev brati časopise in revije oziroma spremljati televizijska in radijska poročila, kot smo to nekoč lahko mi.

Zato jim moramo znova privzgojiti navado, da redno uporabljajo zanesljive vire informacij, in jih navaditi na kritično razmišljanje o verodostojnosti novic in informacij, s katerimi prihajajo v stik. To najlažje in najbolj učinkovito naredimo v šoli, saj jo obiskujejo vsi otroci, tudi tisti, ki prihajajo iz manj ozaveščenih in spodbudnih okolij.

Verodostojni in relevantni mediji nas povezujejo in zbližujejo; sporočajo nam, kako živijo ljudje na drugem bregu reke. Če otrokom, naslednji generaciji, želimo zagotoviti mirno in varno prihodnost, če želimo, da odrastejo v strpne, sočutne, spoštljive, odgovorne in aktivne državljane. Ne odlašajmo na uporabo verodostojnih novic v medijih, ki jim lahko zaupajo, jih začnimo navajati zdaj.