Osnovnošolce zanima odgovorna raba medijev

| 11. 02. 2025 | Novice

Osnovnošolci se želijo pogovarjati o izkušnjah z družbenimi omrežji. Prav tako jih zanima odgovorna raba medijev. To je pokazal naš projekt Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok.

Informacije pomembno vplivajo na nas in na naše duševno zdravje. Ker otroci do njih najpogosteje dostopajo prek pametnih telefonov, smo za lažje razumevanje tega, kaj počnejo novinarji v kakovostnih medijih, ustvarili film o šolskih novinarjih. Ti za šolsko televizijo raziskujejo vpliv pametnih telefonov na duševno zdravje.

Predstavitev teh je potekala na usposabljanjih za učitelje na Vrhniki in v Zrečah. Ključni cilji projekta so bili:

  • spodbujanje kritičnega mišljenja,
  • prepoznavanje verodostojnih informacij in
  • razvijanje zdravih medijskih navad.

Usposabljanja in podpora učiteljem

Utrinek z usposabljanja v Zrečah. Vir: arhiv Časorisa
Utrinek z usposabljanja v Zrečah. Vir: arhiv Časorisa

V usposabljanje se je vključilo 60 učiteljev in strokovnih delavcev iz različnih slovenskih regij, ki bodo s svojim znanjem dosegli vsaj 1.500 učencev.

Udeleženci so v okviru projekta prav tako pridobili dostop do učnih priprav, ki jim omogočajo strukturirano izvajanje delavnic o medijski pismenosti in duševnem zdravju.

Zaključna konferenca je združila vse sodelujoče pri projektu in širšo strokovno javnost.

Dogodek je bil namenjen predstavitvi dosežkov, predvajanju kratkega dokumentarno-igranega filma ter izmenjavi izkušenj med učitelji, Časorisovimi mladimi novinarji in strokovnjaki.

Projekt se je zaključil s srečanjema, namenjenima izmenjavi izkušenj in dodatni podpori učiteljem pri izvajanju pridobljenih znanj v šolskem okolju.

Virtualne konzultacije so jim ponudile dodatno strokovno podporo pri izvedbi delavnic za učence.

Usposabljanje učiteljev in strokovnih delavcev na Vrhniki. Vir: arhiv Časorisa
Usposabljanje učiteljev in strokovnih delavcev na Vrhniki. Vir: arhiv Časorisa

Mreža Časorisovih ambasadorjev medijske pismenosti

Pomemben rezultat projekta je širitev mreže Časorisovih ambasadorjev medijske pismenosti, ki bo zagotavljala dolgoročno sodelovanje s šolami na področju medijske vzgoje.

Ambasadorji so ključni povezovalni člen med šolami in Časorisom ter prispevajo k širjenju medijske pismenosti med učenci.

Pogled v prihodnost

Čeprav se projekt formalno zaključuje, se njegovo poslanstvo nadaljuje.

Učna gradiva in film Povej naprej ostajajo dostopni vsem učiteljem, ki želijo spodbujati kritično mišljenje in odgovorno rabo medijev v svojih razredih.

Primer skupinskih aktivnosti na usposabljanju v Zrečah. Vir: arhiv Časorisa
Primer skupinskih aktivnosti na usposabljanju v Zrečah. Vir: arhiv Časorisa

Prav tako bomo še naprej podpirali učitelje z dodatnimi izobraževalnimi vsebinami in sodelovanjem v mreži ambasadorjev medijske pismenosti.

***

Projekt »Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok« sofinancira Ministrstvo za kulturo RS v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2024 – JPR-MP-24. Vsebina ne predstavlja stališč Ministrstva za kulturo RS.

Logotip Ministrstvo za kulturo RS