- V Komendi gnezdi bela štorklja. Učenci OŠ Komenda Moste, ki lahko njeno gnezdo opazujejo skozi šolska okna, so postali radovedni. Kako je s temi velikimi pticami, so spraševali šolsko biologinjo.
- Prav tako jih je zanimalo, ali mladi berejo veliko ali malo?
- Nepremišljeno dejanje vrstnika je vznemirilo osnovnošolce in učenkam OŠ Kungota se je zazdelo, da morajo nekaj storiti.
- Kaj je botrovalo temu, da je osnovnošolski muzikal Ko Ajda zori, napolnil telovadnico OŠ Črni Vrh? Ne le enkrat, ampak večkrat!
- In kaj bo s šolskim smučiščem, edino zabavo otrok v odročnem kraju, če bodo zime vse bolj mile? To so se spraševali učenke OŠ Gabrovka – Dole.
To je le nekaj tem, o katerih so pisali osnovnošolci z osnovnih šol: Črni Vrh, Kungota, Brusnice, Gabrovka-Dole in Komenda Moste.
Program usposabljanja mladih novinarjev, da bodo poročali o temah, ki so pomembne zanje, je potekal v sklopu projekta »Mladi za medije: krepitev lokalnih medijev s pomočjo mladih novinarjev« (YoCoJoin).
V mentorski program Časorisovi mladi novinarji se je februarja vključilo 34 osnovnošolcev od 5. do 9. razreda. Za uspešno izvedbo programa so bili izjemno pomembni njihove učiteljice in učitelji.
Učence so spremljali in podpirali pri delu v skupinah. Srečevali smo se tedensko ali takrat, ko so učencem to dopuščale šolske obveznosti, prek spleta in tudi v živo.
Do tem, o katerih so pisali, so pripeljali številni pogovori. Z njimi so mladi novinarji posnemali delovanje novinarskega uredništva.
- Kaj osnovnošolci želijo, da drugi izvedo ali bi morali izvedeti?
- Kakšne novice sami želijo v mediju, naj bo to šolski časopis, časopis lokalne skupnosti ali takšen, ki prinaša novice iz Slovenije in sveta?
- Katere teme so pomembne za bralce?
Seznanili so se s profesionalnimi merili za objavno vrednost in pri tem krepili svoje kritično razmišljanje.
Kajti novinarji so kot most, ki informacije prenašajo z enega brega na drugega.
S tem bralcem, gledalcem ali poslušalcem omogočijo, da pridobijo informacije, na podlagi katerih se lahko odločajo.
- Kaj v tajništvu OŠ Brusnice počne škatla z rezervnimi copati?
- Kako poročati, če obiskuješ šolo, kjer šolski zvonec ne zvoni in ga nekateri učenci pogrešajo?
- Kdo je Žiga Zois in zakaj si predsednica republike deli pisarno z njegovo mizo?
- In kako novinarsko nasloviti koristi žvečenja čigumijev pri pouku?
Po odgovore na ta vprašanja so mladi novinarji morali na teren. Pobrskati so morali po različnih virih.
Za primerno ubeseditev tega, kar so izvedeli, so morali izbrati primerne novinarske žanre:
- anketo, da so pridobili različna mnenja in stališča;
- intervju za dovolj pogobljene informacije.
Ob koncu trimesečnega druženja jih je čakalo posebno presenečenje.
Na zaključnem srečanju jim je svoje novinarsko delo in izkušnje predstavila posebna gostja programa: novinarka Mojca Širok, dopisnica RTV Slovenija iz Bruslja.
Beseda, napisan ali govorjena, je orožje. Orožje, s katerim je mogoče vse.
Mojca Širok
***
Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorni niti Evropska unija niti EACEA.