Povej naprej: Film kot učno orodje

| 09. 12. 2024 | Novice

Medijsko pismenost lahko otrokom in mladim približamo tudi skozi umetnost.

V okviru projekta Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok smo posneli film o šolskih novinarjih, ki raziskujejo vpliv pametnih telefonov na duševno zdravje mladih.

Namenjen je spodbujanju kritičnega razmišljanja o medijih in razvijanju njihove odgovorne uporabe.

Razvila sta ga Časoris in ISA institut, saj ugotavljata, da je film učinkovito orodje za odpiranje razprave o kompleksnih temah.

Film ali učni pripomoček

Kratki film Povej naprej je osrednji del gradiv, ki smo jih pripravili za izboljšanje medijske pismenosti.

Ta vključujejo še smernice za učitelje in pomagajo pri strukturirani obravnavi medijske pismenosti in duševnega zdravja.

Film, čigar scenarij so pregledali strokovnjaki Društva psihologov Slovenije, mlade spodbuja k razmisleku:

  • Kako pametni telefoni vplivajo na samopodobo mladih?
  • Kako prepoznati verodostojne informacije?
  • Kako se izogniti negativnim vplivom medijev?

Izkušnje učiteljev

Učitelji, ki so v okviru projekta uporabili učna gradiva v razredu, so bili z njimi zadovoljni.

»Učenci so delavnico sprejeli z velikim zanimanjem, še posebej pri razpravi o osebnih izkušnjah s pametnimi telefoni in vplivneži,« je povedala Bernarda Pintar, učiteljica z OŠ Poljane nad Škofjo Loko.

»V prihodnje bi bilo čudovito imeti na voljo še več filmov, kot je Povej naprej. Učenci so se močno poistovetili z vsebino in odprto spregovorili o svojih občutkih. Film omogoča poglobljeno razpravo, ki bi jo težje dosegli samo s pogovorom,« je na vprašalnik po uporabi gradiv odgovorila ena izmed učiteljic.

Dostop do učnih priprav

Za učitelje, ki želijo obravnavati medijsko pismenost, so učne priprave dostopne na Časorisovem portalu za medijsko pismenost: Mediji in demokracija. Priprave, ki so jih oblikovale izkušene učiteljice, omogočajo prilagojeno in poglobljeno obravnavo tem.

Dolgoročni vpliv projekta

V sklopu projekta sta Časoris in ISA institut usposobila 60 učiteljev iz različnih slovenskih regij.

Ti bodo s pridobljenimi znanji dosegli vsaj 1500 učencev in prispevali k dolgoročnemu razvoju kritičnega odnosa do medijev ter skrbi za duševno zdravje mladih.

***

Projekt »Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok« sofinancira Ministrstvo za kulturo RS v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2024 – JPR-MP-24. Vsebina ne predstavlja stališč Ministrstva za kulturo RS.

Logotip Ministrstvo za kulturo RS