Medijsko pismenost lahko otrokom in mladim približamo tudi skozi umetnost.
V okviru projekta Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok smo posneli film o šolskih novinarjih, ki raziskujejo vpliv pametnih telefonov na duševno zdravje mladih.
Film prikazuje, kako mladi doživljajo vsebine na spletu ter kako jim mediji lahko pomagajo razumeti sebe in svoja čustva.
Namenjen je spodbujanju kritičnega razmišljanja o medijih in razvijanju njihove odgovorne uporabe.
Razvila sta ga Časoris in ISA institut, saj ugotavljata, da je film učinkovito orodje za odpiranje razprave o kompleksnih temah.
Film ali učni pripomoček
Kratki film Povej naprej je osrednji del gradiv, ki smo jih pripravili za izboljšanje medijske pismenosti.
Ta vključujejo še smernice za učitelje in pomagajo pri strukturirani obravnavi medijske pismenosti in duševnega zdravja.
Film, čigar scenarij so pregledali strokovnjaki Društva psihologov Slovenije, mlade spodbuja k razmisleku:
- Kako pametni telefoni vplivajo na samopodobo mladih?
- Kako prepoznati verodostojne informacije?
- Kako se izogniti negativnim vplivom medijev?
Izkušnje učiteljev
Učitelji, ki so v okviru projekta uporabili učna gradiva v razredu, so bili z njimi zadovoljni.
»Učenci so delavnico sprejeli z velikim zanimanjem, še posebej pri razpravi o osebnih izkušnjah s pametnimi telefoni in vplivneži,« je povedala Bernarda Pintar, učiteljica z OŠ Poljane nad Škofjo Loko.
Več učiteljev je predlagalo, da bi uporabi učnih gradiv namenili več kot eno šolsko uro, saj učenci potrebujejo čas za izražanje svojih izkušenj.
»V prihodnje bi bilo čudovito imeti na voljo še več filmov, kot je Povej naprej. Učenci so se močno poistovetili z vsebino in odprto spregovorili o svojih občutkih. Film omogoča poglobljeno razpravo, ki bi jo težje dosegli samo s pogovorom,« je na vprašalnik po uporabi gradiv odgovorila ena izmed učiteljic.
Dostop do učnih priprav
Za učitelje, ki želijo obravnavati medijsko pismenost, so učne priprave dostopne na Časorisovem portalu za medijsko pismenost: Mediji in demokracija. Priprave, ki so jih oblikovale izkušene učiteljice, omogočajo prilagojeno in poglobljeno obravnavo tem.
Za učitelje in strokovne delavce, ki želijo medijsko pismenost vključiti v učni proces, portal ponuja še veliko več. Na voljo so spletni seminarji za dodatno usposabljanje ter več kot 30 učnih priprav, primernih za otroke od 1. do 3. triletja osnovne šole.
Dolgoročni vpliv projekta
V sklopu projekta sta Časoris in ISA institut usposobila 60 učiteljev iz različnih slovenskih regij.
Ti bodo s pridobljenimi znanji dosegli vsaj 1500 učencev in prispevali k dolgoročnemu razvoju kritičnega odnosa do medijev ter skrbi za duševno zdravje mladih.
***
Projekt »Medijska (ne)pismenost in duševno zdravje otrok« sofinancira Ministrstvo za kulturo RS v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2024 – JPR-MP-24. Vsebina ne predstavlja stališč Ministrstva za kulturo RS.
