Zaupanje pada.
Vse manj zaupamo politiki, institucijam, družbenim podsistemom in medijem. Med poklici, ki jim najmanj zaupamo, so tudi novinarji.
Na Časorisu na ta izziv odgovarjamo s projektom Informiran učitelj, informiran otrok: spodbudimo moč naslednje generacije, ki ga sofinancira kulturno ministrstvo. Zavedamo se, da so otroci ene največjih žrtev dezinformacij.
Zato v prvi vrsti otroke, eno najbolj ranljivih skupin, vzgajamo v novo generacijo medijskih uporabnikov.
Za odrasle in otroke je v svetu, preplavljenem z informacijami, med katerimi je veliko laži, medijska pismenost vseživljenjska veščina.
Ko z delavnicami vstopamo v šolske oddelke, učitelje opolnomočimo na tem področju in krepimo razumevanje pomena medijev za demokracijo.
Kdo, če ne odrasli, bo otrokom privzgojil navado redne uporabe zanesljivih virov ter jih navadil na kritično razmišljanje o verodostojnosti novic in informacij, s katerimi prihajajo v stik.
Saša Petejan, izvajalka Časorisovih delavnic medijske pismenosti
Kajti otroci želijo biti informirani, smo z vprašalnikom ugotovili v projektu Medijska pismenost za trajnostno prihodnost. Da bi prepoznali zaupanja vreden vir, pa potrebujejo znanje, kako to storiti. Prav tako morajo vedeti, kaj so mediji, ob tem pa znati prepoznati zavajanja in dezinformacije.
Vodilo je, da otroke učimo, kako sporočila, ki jih prejmejo, ovrednotiti in misliti kritično, kako prepoznati potvorjene informacije, zamaskirane v resnico.
Zato smo med projektne aktivnosti vključili delavnice medijske pismenosti za otroke. V sklopu projekta z njimi vstopamo v 22 oddelkov na sedmih osnovnih in srednjih šolah.
Za mnoge otroke je šola edini prostor, kjer se učijo objektivnega vrednotenja. Oni bodo živeli v tem svetu in prav je, da jim damo znanje, kako se soočiti z lažnimi novicami.
Saša Petejan
Ob koncu projekta bomo dosegli okrog 500 osnovno- in srednješolcev.
Temeljno sporočilo naših delavnic je, da v informacije, ki jih prejmemo, tudi podvomimo. Preden jih delimo, se moramo prepričati, ali so resnične. Tedaj si zastavimo nekatera ključna vprašanja, s katerimi urimo glavne veščine medijske pismenosti.
Sodelujoči učitelji bodo postali Časorisovi mentorji medijske pismenosti in imeli pomembno vlogo pri vzpostavljanju zaupanja v verodostojne medije.
V razmerah, ko sta ugled in zaupanje v medije nizka, konec novembra organiziramo spletni dogodek. V prvi vrsti je namenjen učiteljem, da se seznanijo s pomenom medijev za demokracijo. Sogovorniki bodo medijski strokovnjaki, novinarji, učitelji in mladi, vključeni v Časorisov mentorski program novinarstva.
Za izobraževalce bo dogodek priložnost, da predstavijo izkušnje in dobre prakse vnosa medijske pismenosti v pedagoške procese.
S tem projekt vnaša novost v izobraževalni in medijski prostor, saj spodbuja partnerstva med izobraževalci, medijskimi organizacijami in strokovnjaki.
Projekt ima potencial, da s krepitvijo medijske pismenosti med otroki preprečuje, da bi naslednje generacije volivcev zdrsnile v pasivnost in apatijo.
Še več: poskrbi lahko za ohranjanje in spodbujanje njihovega zanimanja za zahtevne družbene teme.
***
Projekt »Informiran učitelj, informiran otrok: spodbudimo moč naslednje generacije« sofinancira Ministrstvo za kulturo RS v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za spodbujanje, promocijo in razvoj medijske pismenosti za leto 2023 – JPR-MP-23. Vsebina ne predstavlja stališč Ministrstva za kulturo RS.
