Učne priprave
Okolje in ekologija
Druga triada • 45 min
Učna priprava omogoča obravnavo in nadgradnjo vsebin tako pri naravoslovju kot tudi pri biologiji. Možna je še medpredmetna povezava z geografijo. Kratki videoposnetki učencem omogočajo lažje razumevanje določenih dejstev. Lahko uporabimo le določen razdelek pripravljenega gradiva (npr. pri uri biologije ali kemije).
Mediji in demokracija
Tretja triada • 90 min
Izbrani prispevki, povezave in dokumenti so primerni za izvedbo pri razredni uri, obveznem predmetu domovinska in državljanska kultura in etika ter izbirnih predmetih šolsko novinarstvo in vzgoja za medije. Izbrane metode učence spodbujajo, da so ves čas aktivni. Raznovrstne možnosti uporabe učne priprave naredijo pouk bolj zanimiv.
Evropa in svet
Druga triada • 90 min
Izstopa uporaba kvizov in velika izbira iger, nekatere so tudi s stopnjami težavnosti. Učenci spoznavajo evropske države in Evropsko unijo ter angleško govoreče države, urijo sodelovalno delo in učenje ter prepoznavanje verodostojnih informacij na spletu ali v pisni obliki.
Branje in pisanje
Tretja triada • 45 ali 90 min
Raznolika učna priprava, primerna tako za pouk slovenščine kot uro oddelčne skupnosti. Ponujenih je več idej izvedbe. Jezikovne naloge za 7. razred so primerne za eno šolsko uro. Vse navedene aktivnosti po razredih so lahko izvedene v vseh razredih.
Komunikacija in kompetence
Tretja triada • 90 min
Tematski sklop spodbuja večjo komunikacijsko in kulturno občutljivost. Učenci razmišljajo o raznolikosti v svoji bližini, jo ozaveščajo in iščejo poti k bolj odprti družbi. Z delom v skupinah in kvizom so podana izhodišča za obravnavo raznolikosti. V ospredju so sodelovalni cilji.
Odnosi in nasilje
Tretja triada • 90 min
Družina in medgeneracijsko sodelovanje
Druga triada • 45 ali 90 min
Spoznavanje svoje družine, priprava družinskega drevesa in različnosti med družinami so nekatere teme tega tematskega sklopa. Medgeneracijsko sodelovanje in kakovost življenja, h kateri lahko učenec prispeva svoj delež, je pomembno področje, ki ga učenci spoznavajo s prebiranjem medijskih vsebin.
Poklici in poklicna orientacija
Tretja triada • 90 min
Tematski sklop podpira poklicno informiranje in načrtovanje izobraževalno-poklicne poti. Vsebine s tem podprejo učence in učitelje v procesu karierne orientacije. Učencem so poklici zanimivi, še posebno sodobni poklici. Zanimivo je tudi delo s tablicami in delo v skupinah, ko usvajajo vsebino prispevka in ponujene povezave.
Podjetništvo in finančna pismenost
Druga triada • 45 min
Tematski sklop prispeva k spoznavanju finančnega vsakdana in podjetništva ter predstavlja podjetniške kompetence. Gradivo učence nazorno vodi skozi posamezne korake. Uro je mogoče izvesti tudi v angleščini in pri tem bogatiti besedišče. Učencem je všeč delo v skupinah.
Odraščanje
Tretja triada • 90 min
Z učno pripravo obravnavamo raznolika področja, pomembna za življenjsko obdobje učencev, ko postopno dozorevajo v odrasle osebe. Dobro zastavljena priprava ponudi veliko možnosti za obravnavo tematike. Učitelj lahko izbere samo posamezen del in prilagodi obravnavo času, ki ga ima na voljo, in skupini učencev, s katerimi dela.
Duševno zdravje
Tretja triada • 90 min
Ko gre za dejavnosti, povezane z duševnim zdravjem, samopodobo, samozaupanjem, so učenci izjemno motivirani in aktivni v razmišljanju. Pomembno je, da je slišan vsak učenec, vključeno deljenje izkušenj, postavljanje vprašanj. Sklop, s katerim lahko vpeljemo pojme, kot so samopodoba, spoštovanje, sprejemanje, pozitivna samopodoba, sprejemanje drugačnosti in vzpostavljanje prijateljskega odnosa.
Migracije
Tretja triada • 90 min
Tematski sklop ozavešča o migracijah, vojnah, univerzalnosti človekovih pravic ter spodbuja medkulturni dialog in večjo socialno vključenost. Hkrati prispeva k boljšemu razumevanju drugih kultur. Spodbuja strpnost do posameznikov drugih narodnosti in kultur ter zasuk pozornosti od nestrpnosti in sovražnega govora k samorefleksiji. Gradiva sodijo na področje inkluzije različnosti.
Živali in rastline
Druga triada • 180 min
Vsebinski sklop vsebuje učne priprave, ki obravnavajo življenjsko okolje, tako njegov pomen in bogastvo kot ogroženost, ohranjanje in zaščito. Medpredmetna povezava je dobro zasnovana. Učna priprava je napisana natančno po korakih, tako da si jo učitelj zlahka predstavlja in izvede. Učencem je bila všeč nova aktivnost (zmečkan papir). Z njo smo urili kompetenco poslušanja, medsebojnega sodelovanja in gibalne spretnosti (motoriko).
Spletno in resnično življenje
Tretja triada • 45 min
Tema je učencem blizu, o družbenih omrežjih in spletnih vplivnežih se radi pogovarjajo. Učna priprava je primerna za izvedbo pri pouku sociologije oziroma etike ter pri razrednih urah. Dobra je zato, ker se o tej temi mladi običajno ne pogovarjajo s svojimi starši, v šoli pa se je kurikulum le površinsko dotika. Aktivnosti so kratke in si hitro sledijo, učenci so ves čas aktivni.
Običaji in navade
Druga triada • 45 min
Predlaganih je več dejavnosti in učitelj se lahko, upoštevajoč razred oziroma skupino, avtonomno odloči, katero bo v razredu izpeljal. Pri učencih spodbuja ustvarjalnost, učitelju pa daje možnost za medpredmetno povezovanje in daljšo časovno obravnavo. Učenci se v delo vživijo. Uporabimo jo lahko pri gospodinjstvu, družbi, domovinski in državljanski etiki. Zaželeno je vključevanje debate.
Miti in legende
Tretja triada • 45 min
Snov smo navezali na grške bajke in frazeme, kar smo obravnavali pri rednih urah. Pogovor je gladko stekel, učenci so ves čas sodelovali. Vsak razred ima jezikovno vsebino, vezano na učni načrt slovenščine. To omogoča uresničevanje tako ciljev medijske pismenosti kot urjenje metajezikovnih spretnosti. Priprava omogoča medpredmetno povezovanje z zgodovino in pogovor o vrednotah.
Vzorniki in vrednote
Tretja triada • 90 min
Učna priprava je narejena tako, da so vsi učenci aktivni, imajo možnost pripovedovati o tem, kje, kdaj in kako so se srečali s solidarnostjo ter kakšne izkušnje imajo s tem. Priprava je primerna tudi za predmet domovinska in državljanska kultura in etika. Učencem ponuja možnost računalniške izdelave stripa.
Učenje in poučevanje
Tretja triada • 90 min
Učna priprava je časovno ustrezno zarisana in vodljiva za učitelja. Omogoča različne pristope in je zanimiva za učence. Z njo razvijamo vedoželjnost, spretnost komuniciranja, kritični pristop do prebranega besedila, uporabo prikazov za zbiranje informacij, medpredmetno povezovanje, sodelovalno učenje in uporabo znanja v vsakdanjem življenju.
Kaj vključujejo učne priprave?
20+ gradiv
Priprave so na voljo za vse triade.
Napotke izkušenih učiteljic
Učne priprave so oblikovale in preizkusile učiteljice iz vse Slovenije.
Aktualne novice
Vsaka priprava vključuje aktualne in relevantne novice ter pedagoške nasvete.
Učne cilje
Učenci lahko ocenijo verodostojnost in uporabnost virov; se zavedo, da spletna okolja vključujejo vse vrste vsebin, vključno z napačnimi informacijami in dezinformacijami; se znajo na spletu vesti spoštljivo in dostopati do točnih informacij.
Kako učne priprave pomagajo otrokom in učiteljem?
Časorisovi novičarski paketi vsebujejo aktualne novice iz spletnega časopisa Časoris in učne priprave, ki so jih pripravile izkušene učiteljice iz osnovnih šol po vsej Sloveniji.
So didaktično orodje, s katerim učitelji aktualizirajo učne ure, učencem pa obenem ponudijo relevantne novice iz Slovenije in sveta. Tako jih na neprisiljen način navajajo na kritično mišljenje, uporabo zanesljivih virov in iskanje verodostojnih informacij.
Medijem, še posebej tistim za otroke, kot so Časoris, revija Pil ali oddaja Infodrom, lahko z veliko verjetnostjo zaupate in verjamete, da se je to, kar so objavili, resnično zgodilo.
Časoris otrokom obenem ponuja dnevno porcijo »zelenjave« na internetu, ki jo morajo zaužiti, če želijo odrasti v informirane, odgovorne in aktivne državljane.
Novičarski paketi vključujejo novice iz Časorisa in tako otroke seznanjajo z dnevnimi novicami, ki jih bodisi zanimajo bodisi morajo zanje vedeti, če nočejo izpasti nevedneži.
S pomočjo učiteljev in z uporabo novičarskih paketov se učijo prepoznati verodostojne novice in druge relevantne informacije ter razumeti vlogo, ki jo imajo mediji za demokracijo. Ob tem pa postajajo medijsko in novičarsko pismeni državljani, ki znajo kritično presojati informacije.
Če učenci vprašajo, kako jim bo to koristilo, lahko odgovorimo:
- da ne bodo izpadli nevedni, ker nimajo informacij o temah, o katerih se pogovarjajo doma in v šoli ali s prijatelji;
- da bodo imeli manj dela s preverjanjem, če bodo že takoj prejeli informacije od vira, ki mu lahko zaupajo;
- da bodo lahko kakovostne in verodostojne prispevke o temah, pomembnih zanje, tudi sami ustvarili.