Učne priprave

Ilustracija: Urška Stropnik Šonc
Okolje in okoljevarstvo. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Okolje in ekologija

Druga triada • 45 min

Učna priprava omogoča obravnavo in nadgradnjo vsebin tako pri naravoslovju kot tudi pri biologiji. Možna je še medpredmetna povezava z geografijo. Kratki videoposnetki učencem omogočajo lažje razumevanje določenih dejstev. Lahko uporabimo le določen razdelek pripravljenega gradiva (npr. pri uri biologije ali kemije).

Mediji in demokracija. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Mediji in demokracija

Tretja triada • 90 min

Izbrani prispevki, povezave in dokumenti so primerni za izvedbo pri razredni uri, obveznem predmetu domovinska in državljanska kultura in etika ter izbirnih predmetih šolsko novinarstvo in vzgoja za medije. Izbrane metode učence spodbujajo, da so ves čas aktivni. Raznovrstne možnosti uporabe učne priprave naredijo pouk bolj zanimiv.

Evropa in svet. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Evropa in svet

Druga triada • 90 min

Izstopa uporaba kvizov in velika izbira iger, nekatere so tudi s stopnjami težavnosti. Učenci spoznavajo evropske države in Evropsko unijo ter angleško govoreče države, urijo sodelovalno delo in učenje ter prepoznavanje verodostojnih informacij na spletu ali v pisni obliki.

Branje in pisanje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Branje in pisanje

Tretja triada • 45 ali 90 min

Raznolika učna priprava, primerna tako za pouk slovenščine kot uro oddelčne skupnosti. Ponujenih je več idej izvedbe. Jezikovne naloge za 7. razred so primerne za eno šolsko uro. Vse navedene aktivnosti po razredih so lahko izvedene v vseh razredih.

Komunikacija in kompetence. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Komunikacija in kompetence

Tretja triada • 90 min

Tematski sklop spodbuja večjo komunikacijsko in kulturno občutljivost. Učenci razmišljajo o raznolikosti v svoji bližini, jo ozaveščajo in iščejo poti k bolj odprti družbi. Z delom v skupinah in kvizom so podana izhodišča za obravnavo raznolikosti. V ospredju so sodelovalni cilji.

Prosti čas. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Prosti čas

Tretja triada • 90 min

Prosti čas je pomemben del našega življenja, ki nam ostane po opravljenih obveznostih. Učna priprava vsebuje raznolike aktivnosti in zajema več kot samo nekatere vidike prostega časa, ki naj bi jih usvojili učenci. 

Odnosi in nasilje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Odnosi in nasilje

Tretja triada • 90 min

Učenci spoznajo različne oblike nasilja, poudarek pa je na verbalnem. Učna priprava vključuje prepoznavanje različnih odzivov žrtev in opazovalcev nasilja. Učenci spoznajo, da je treba ustaviti vsakršno obliko nasilja, pri čemer je predvsem pomembna vloga vsakega posameznika.
Družina in medgeneracijsko sodelovanje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Družina in medgeneracijsko sodelovanje

Druga triada • 45 ali 90 min

Spoznavanje svoje družine, priprava družinskega drevesa in različnosti med družinami so nekatere teme tega tematskega sklopa. Medgeneracijsko sodelovanje in kakovost življenja, h kateri lahko učenec prispeva svoj delež, je pomembno področje, ki ga učenci spoznavajo s prebiranjem medijskih vsebin.

Nove tehnologije. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Nove tehnologije

Prva triada • 135 min

Umetna inteligenca in navidezna resničnost sta lahko za mlajše osnovnošolce precej neznani področji. Temu je prilagojena motivacija in predstavitev novih pojmov. 

Poklici in poklicna orientacija. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Poklici in poklicna orientacija

Tretja triada • 90 min

Tematski sklop podpira poklicno informiranje in načrtovanje izobraževalno-poklicne poti. Vsebine s tem podprejo učence in učitelje v procesu karierne orientacije. Učencem so poklici zanimivi, še posebno sodobni poklici. Zanimivo je tudi delo s tablicami in delo v skupinah, ko usvajajo vsebino prispevka in ponujene povezave.

Podjetništvo in finančna pismenost. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Podjetništvo in finančna pismenost

Druga triada • 45 min

Tematski sklop prispeva k spoznavanju finančnega vsakdana in podjetništva ter predstavlja podjetniške kompetence. Gradivo učence nazorno vodi skozi posamezne korake. Uro je mogoče izvesti tudi v angleščini in pri tem bogatiti besedišče. Učencem je všeč delo v skupinah.

Odraščanje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Odraščanje

Tretja triada • 90 min

Z učno pripravo obravnavamo raznolika področja, pomembna za življenjsko obdobje učencev, ko postopno dozorevajo v odrasle osebe. Dobro zastavljena priprava ponudi veliko možnosti za obravnavo tematike. Učitelj lahko izbere samo posamezen del in prilagodi obravnavo času, ki ga ima na voljo, in skupini učencev, s katerimi dela.

Duševno zdravje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Duševno zdravje

Tretja triada • 90 min

Ko gre za dejavnosti, povezane z duševnim zdravjem, samopodobo, samozaupanjem, so učenci izjemno motivirani in aktivni v razmišljanju. Pomembno je, da je slišan vsak učenec, vključeno deljenje izkušenj, postavljanje vprašanj. Sklop, s katerim lahko vpeljemo pojme, kot so samopodoba, spoštovanje, sprejemanje, pozitivna samopodoba, sprejemanje drugačnosti in vzpostavljanje prijateljskega odnosa.

Migracije. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Migracije

Tretja triada • 90 min

Tematski sklop ozavešča o migracijah, vojnah, univerzalnosti človekovih pravic ter spodbuja medkulturni dialog in večjo socialno vključenost. Hkrati prispeva k boljšemu razumevanju drugih kultur. Spodbuja strpnost do posameznikov drugih narodnosti in kultur ter zasuk pozornosti od nestrpnosti in sovražnega govora k samorefleksiji.  Gradiva sodijo na področje inkluzije različnosti.

Živali in rastline. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Živali in rastline

Druga triada • 180 min

Vsebinski sklop vsebuje učne priprave, ki obravnavajo življenjsko okolje, tako njegov pomen in bogastvo kot ogroženost, ohranjanje in zaščito. Medpredmetna povezava je dobro zasnovana. Učna priprava je napisana natančno po korakih, tako da si jo učitelj zlahka predstavlja in izvede. Učencem je bila všeč nova aktivnost (zmečkan papir). Z njo smo urili kompetenco poslušanja, medsebojnega sodelovanja in gibalne spretnosti (motoriko).

Spletno in resnično življenje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Spletno in resnično življenje

Tretja triada • 45 min

Tema je učencem blizu, o družbenih omrežjih in spletnih vplivnežih se radi pogovarjajo. Učna priprava je primerna za izvedbo pri pouku sociologije oziroma etike ter pri razrednih urah. Dobra je zato, ker se o tej temi mladi običajno ne pogovarjajo s svojimi starši, v šoli pa se je kurikulum le površinsko dotika. Aktivnosti so kratke in si hitro sledijo, učenci so ves čas aktivni.

Običaji in navade. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Običaji in navade

Druga triada • 45 min

Predlaganih je več dejavnosti in učitelj se lahko, upoštevajoč razred oziroma skupino, avtonomno odloči, katero bo v razredu izpeljal. Pri učencih spodbuja ustvarjalnost, učitelju pa daje možnost za medpredmetno povezovanje in daljšo časovno obravnavo. Učenci se v delo vživijo. Uporabimo jo lahko pri gospodinjstvu, družbi, domovinski in državljanski etiki. Zaželeno je vključevanje debate.

Miti in legende. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Miti in legende

Tretja triada • 45 min

Snov smo navezali na grške bajke in frazeme, kar smo obravnavali pri rednih urah. Pogovor je gladko stekel, učenci so ves čas sodelovali. Vsak razred ima jezikovno vsebino, vezano na učni načrt slovenščine. To omogoča uresničevanje tako ciljev medijske pismenosti kot urjenje metajezikovnih spretnosti. Priprava omogoča medpredmetno povezovanje z zgodovino in pogovor o vrednotah.

Vzorniki in vrednote. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Vzorniki in vrednote

Tretja triada • 90 min

Učna priprava je narejena tako, da so vsi učenci aktivni, imajo možnost pripovedovati o tem, kje, kdaj in kako so se srečali s solidarnostjo ter kakšne izkušnje imajo s tem. Priprava je primerna tudi za predmet domovinska in državljanska kultura in etika. Učencem ponuja možnost računalniške izdelave stripa.

Učenje in poučevanje. Ilustracija: Urška Stropnik Šonc

Učenje in poučevanje

Tretja triada • 90 min

Učna priprava je časovno ustrezno zarisana in vodljiva za učitelja. Omogoča različne pristope in je zanimiva za učence. Z njo razvijamo vedoželjnost, spretnost komuniciranja, kritični pristop do prebranega besedila, uporabo prikazov za zbiranje informacij, medpredmetno povezovanje, sodelovalno učenje in uporabo znanja v vsakdanjem življenju.

Kaj vključujejo učne priprave?

20+ gradiv

Priprave so na voljo za vse triade.

Napotke izkušenih učiteljic

Učne priprave so oblikovale in preizkusile učiteljice iz vse Slovenije.

Aktualne novice

Vsaka priprava vključuje aktualne in relevantne novice ter pedagoške nasvete.

Učne cilje

Učenci lahko ocenijo verodostojnost in uporabnost virov; se zavedo, da spletna okolja vključujejo vse vrste vsebin, vključno z napačnimi informacijami in dezinformacijami; se znajo na spletu vesti spoštljivo in dostopati do točnih informacij.

Kako učne priprave pomagajo otrokom in učiteljem?

Časorisovi novičarski paketi vsebujejo aktualne novice iz spletnega časopisa Časoris in učne priprave, ki so jih pripravile izkušene učiteljice iz osnovnih šol po vsej Sloveniji.

So didaktično orodje, s katerim učitelji aktualizirajo učne ure, učencem pa obenem ponudijo relevantne novice iz Slovenije in sveta. Tako jih na neprisiljen način navajajo na kritično mišljenje, uporabo zanesljivih virov in iskanje verodostojnih informacij.

Medijem, še posebej tistim za otroke, kot so Časoris, revija Pil ali oddaja Infodrom, lahko z veliko verjetnostjo zaupate in verjamete, da se je to, kar so objavili, resnično zgodilo.

Časoris otrokom obenem ponuja dnevno porcijo »zelenjave« na internetu, ki jo morajo zaužiti, če želijo odrasti v informirane, odgovorne in aktivne državljane.

Novičarski paketi vključujejo novice iz Časorisa in tako otroke seznanjajo z dnevnimi novicami, ki jih bodisi zanimajo bodisi morajo zanje vedeti, če nočejo izpasti nevedneži.

S pomočjo učiteljev in z uporabo novičarskih paketov se učijo prepoznati verodostojne novice in druge relevantne informacije ter razumeti vlogo, ki jo imajo mediji za demokracijo. Ob tem pa postajajo medijsko in novičarsko pismeni državljani, ki znajo kritično presojati informacije.

Če učenci vprašajo, kako jim bo to koristilo, lahko odgovorimo:

  • da ne bodo izpadli nevedni, ker nimajo informacij o temah, o katerih se pogovarjajo doma in v šoli ali s prijatelji;
  • da bodo imeli manj dela s preverjanjem, če bodo že takoj prejeli informacije od vira, ki mu lahko zaupajo;
  • da bodo lahko kakovostne in verodostojne prispevke o temah, pomembnih zanje, tudi sami ustvarili.
Brezplačno dostopajte do učne priprave.

Vzorčna priprava

Kaj pravijo učitelji?

Življenje v EU

»V učni pripravi je velika izbira iger, nekatere so tudi s stopnjami težavnosti, kar je odlično.«

Mojca Rozman, OŠ Maksa Durjave, 2023

Branje in pisanje

»Jezikovne naloge za 7. razred so dobro sestavljene, primerno za eno šolsko uro.«

Tadeja Voljč, OŠ Ivana Cankarja Vrhnika, 2023

Okolje in ekologija

»Učna priprava je kratka in jedrnata, lahko jo izvedejo različni učitelji.«

Jasmina Heric, OŠ Artiče, 2023

Odnosi in nasilje

»Priprava je sicer namenjena 3. triadi, vendar bi uporabo razširila na celotno predmetno stopnjo.«

Diana Stibilj Honomihl, OŠ Majde Vrhovnik, 2023

Življenje v EU

»Učitelj je pripravljen tudi na morebitna manj prijetna vprašanja učencev, kot sta ‘Kaj mi bo to koristilo’, ‘Zakaj to potrebujem’.«

Gita Šmid, OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka, 2023

Branje in pisanje

»Glede na to, da je v učni pripravi zajetih več idej izvedbe, se lahko sami odločimo, kaj in v kakšni meri vključiti v pouku.«

Blanka Kovačec, OŠ Maksa Durjave, 2023

Učim se učiti

»Kot učiteljica sem dobila odlično povratno informacijo: učenci si najbolj želijo še naprej razvijati znanje, spretnosti in čustva.«

Alenka Zadravec, OŠ Kungota, 2023