Kako lahko mladi postanejo bolj aktivni soustvarjalci medijskih vsebin ter kako jih lahko tradicionalni in novi mediji bolj nagovorijo in vključijo v svoje delovanje?
To smo ugotavljali na Časorisovi poglobljeni tridnevni delavnici Vključevanje mladih: Gradnja mostov med lokalnimi mediji in naslednjo generacijo, ki je združila mlade novinarje, urednike in medijske strokovnjake iz vse Evrope. Potekala je v sklopu projekta Mladi za medije: krepitev lokalnih medijev s pomočjo mladih novinarjev (YoCoJoin), ki se bo maja končal z mednarodno konferenco v Bruslju.
V središču sodelovanje in soustvarjanje
Udeleženci so skozi pestre razprave, delavnice in praktično delo raziskovali, kako spodbuditi mladinsko novinarstvo in krepiti povezavo med mediji in mladimi. Program je vključeval:
- soustvarjanje – modul o soustvarjanju novinarskih vsebin je udeležencem ponudil konkretne metode za sodelovanje z mladimi bralci in gledalci,
- izgradnjo dolgoročnih odnosov – predstavili smo različne strategije za vzdrževanje zavzetosti otrok in mladih v medijih in dolgoročno sodelovanje,
- usposabljanje za digitalno pripovedovanje zgodb – poseben poudarek je bil na ustvarjanju in obdelavi videoposnetkov,
- oblikovanje akcijskih načrtov – udeleženci so skupaj razvijali konkretne načrte za izboljšanje mladinske participacije v svojih medijskih organizacijah.
Kaj so udeleženci pridobili?
Iz njihovih odzivov je razvidno, da je delavnica prinesla konkretne in uporabne izkušnje. Nekaj njihovih mnenj:
Zelo mi je koristil segment o montaži, saj pogosto delam video prispevke in sem dobil nove ideje za hitro montažo na telefonu.
Diskusija o izzivih in rešitvah pri angažiranju mladih v medijih mi je dala širši vpogled v stanje po Evropi in konkretne primere dobrih praks.
Zdaj bolje razumem pomen soustvarjanja vsebin z mladimi in vem, kako jih vključiti v uredniško delo.
Načrti za prihodnost
Delavnica se ni končala zgolj z novim znanjem, temveč tudi s konkretnimi koraki za prihodnje delo udeležencev, med njimi:
- povečanje vključenosti mladih v produkcijo vsebin različnih evropskih medijev,
- mentorskimi programi za mlade novinarje in izmenjavo dobrih praks med državami,
- izboljšanjem prisotnosti na družbenih omrežjih ter večjo uporabo formatov, kot so kratki videi,
- večjo dostopnostjo medijskih vsebin mladim skozi prilagojene formate in interaktivne pristope.
Kako naprej?
Udeleženci so izrazili željo po nadaljnjih srečanjih in spletnih razpravah, kjer bi lahko delili napredek pri implementaciji svojih akcijskih načrtov.
Prav tako so predlagali več sodelovanja pri skupnih novinarskih zgodbah, ki bi vključevale mlade z različnih evropskih koncev.
YoCoJoin, usposabljanje otrok in mladih za kakovostno novinarstvi v EU, se nadaljuje! Spremembe v medijih se ne zgodijo čez noč, a z majhnimi koraki in sodelovanjem lahko zagotovimo, da bomo slišali glas mladih, upoštevali njihov pogled in omogočili njihovo sodelovanje v medijih.
***
Financira Evropska unija. Izražena stališča in mnenja so zgolj stališča in mnenja avtorjev in ni nujno, da odražajo stališča in mnenja Evropske unije ali Evropske izvajalske agencije za izobraževanje in kulturo (EACEA). Zanje ne moreta biti odgovorni niti Evropska unija niti EACEA.
